STATENS SKJULTE MAFIAVIRKSOMHET

BOMPENGESELSKAPENE ER EN SKJULT MAFIAVIRKSOMHET FOR STATEN

Skriver Sjefredaktør Jan Inge Iversen sjefsredaktor i nettstedet Standpunkt.no 28apr.16
Sjefredaktør Jan Inge Iversen

En latterlig hån

Bompenger er en måte å skjule skatt på, det er kun derfor den blir brukt. For hvem skjønner ikke at det både koster mer å bygge, administrere, og kreve inn penger, med en bomstasjon, kontra det å bare legge kostnadene på toppen av den skatten vi allerede har? For hva har vi for eksempel ellers veiavgiften til?

Myndighetene i Norge er like korrupte som i alle andre land. Forskjellen er bare at de er mer proffe i sin måte å skjule det på, og at det norske folk er både enklere å føre bak lyset og mer godtroende og lydige enn borgere i andre land.

Dessuten er det norske politiske systemet såpass influert og dårlig, at til og med de som opposisjonerer mot denne ordningen, blir relativt fastlåst og lammet av systemet.

Slik har det norske folk blitt hånet og latterliggjort i mange år, av norske politikere, som ikke engang har bakkekontakt med de veiene de selv bygger og krever ekstra skatt for.

For man kan ikke akkurat sies å ha bakkekontakt når man i realiteten bare pøser skattepengene våre ut i lønningsposene til dem som administrerer dette fremstilte behovet for ekstra innkreving av skatt og avgifter. Selv papiret disse fakturaene blir utskrevet på, kan ikke forsvares.

Og når man da på toppen av alt skal måtte finne seg i å få en ekstra «bot» på kr 450,- dersom man skulle være uheldig med at Posten ikke gjør jobben sin, og du ikke mottar regningen i tide. Ja da er det på tide å våkne opp fra dagdrømmene sine, som politiker, for dette er rett og slett skammelig og uakseptabelt.

Egen vei rundt bomstasjon

Jeg husker godt den gangen bompengeordningen ble introdusert og innført her i Norge, under store protester som ble oversett og undertrykket av norske politikere, den gang som nå.

Jeg var en av få som gikk til aksjon mot myndighetene, med å melde om planlagt veiprosjekt rundt bomstasjonen på Tjelta i Rogaland, for fri ferdsel. Jeg kjøpte nemlig dette området som lå rundt bompengestasjonen til vegvesenet, til nettopp dette formålet.

Det hører også med til historien at vegsjefen i Rogaland ba meg dempe meg litt, slik at protestene ikke skulle vokse i omfang.

Stor pressedekning

Alle tv-kanaler, radiostasjoner og aviser kastet seg selvfølgelig over saken som sultne gribber, nettopp fordi jeg gjorde mine tiltak på eget initiativ og på riktig grunnlag.

Eksempler: Nrk, VG, TV2.

Jeg planla å lage en egen vei som skulle gå rundt selve bomstasjonen på Tjelta, til fri ferdsel, slik at bilistene selv kunne velge fritt mellom alternativene, å gratis bruke min private vei, kontra statens dyre vei som blir innkrevd med noe som minner om landeveisrøveri. Myndighetene var straks på banen med både trusler og lobbyvirksomhet, og truet blant annet med å bryte sitt eget regelverk for godkjenning av private veier, med blant annet å stenge veien min med store betongklosser.

Dette tok jeg med «stein-knusende» stor ro, og meldte tilbake at da ville jeg røske dem bort fra min eiendom og kaste dem over på deres egen eiendom, der de anses å høre til. Dessuten ga jeg troverdige lovnader om å føre regnskap over utgiftene deres, til enhver tid. For ikke alt tåler dagens lys, på et visst tidspunkt.

Lover og regler uten konsekvenser

Myndighetene hadde nemlig et par problemer med hensyn til eget regelverk og norske lover. Men de reglene og lovene bryr de seg selvfølgelig svært lite om selv, da det aldri har hatt konsekvenser for statlige ansatte å drive selvjustis med å bryte norsk lov-verk i Norge.

Jeg satte imidlertid igang arbeidet med å få tilkjørt godkjent og egnet masse, til byggeprosjektet mitt. Det ble tilkjørt en del lastebil-lass med masse, før leverandører ringte meg og uttalte «jeg tør rett og slett ikke levere mer masse til deg», da de mer eller mindre hadde blitt truet med represalier av den norske stat.

– Ja, så dette er det myndighetene driver med, tenkte jeg.

Prosjektet bråstoppet derfor og mange i transportbransjen ga uttrykk for frustrasjon og støttet meg og prosjektet mitt.

For hvor syltynne argumenter er det ikke, å si at de som bruker veiene oftest, skal betale mest for dem?

Oppfrisking i minne

  • Husker du de første argumentene for å innføre bomstasjoner i Norge?
  • Husker du lovnadene om at avgiften aldri skulle komme til å overskride kr 5,- pr passasje, uansett?
  • Husker du hva veiavgiften egentlig skulle gå til, opprinnelig?
  • Vet du hva veiavgiften egentlig gikk til?

Dette er en måte å hente ut uberettiget gevinst på, og mange private aktører tar seg til rette på sine selskapers premisser, for å berike seg selv. For her er det lønningsposer og stillinger som deles ut på løpende bånd, for hver eneste en som ansettes, for å holde arbeidsledighetsstatestikkene oppe på et «valg-nivå», samtidig som man sørger for å mette de grådige gribbenes munn, slik at de ikke motarbeider staten.

Over 11 millioner svimlende kroner har blitt utdelt i utbytte av bare bompengeselskapet Agder Bomdrift, alene, til Kristiansand kommune, i følge Nettavisen.

Trenger man egentlig si noe mer, er det ikke bare til å gå til aksjon?

Meld deg inn i protestbølgen ved å støtte oss med «likes» på denne Facebook-siden, for nå bør nok være nok! Og husk å dele Facebook-siden med alle dine venner!

Link på standpunkt HER

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s